Selamat Datang......

Mengenai Saya

Foto saya
Jelebu, Negeri Sembilan, Malaysia
Salam perkenalan semua. Saya mengajar di SK Datuk Undang Abdullah, Jelebu N. Sembilan. Mengajar di Kelas Pemulihan Khas bermula pada tahun 2008 sehingga sekarang. harapan saya semoga kita dapat bertukar-tukar pendapat di dalam blog ini. Sekian.

Jumaat, 3 Februari 2012

Latihan kata Seru 2

Pilih jawapan yang paling sesuai untuk mengisi tempat kosong di bawah.
1._________, rupanya kamu ada di sini!
A  Cih
B  Nah
C  Wah
D  Amboi

2._________, beruntungnya abang awak!
A  Wah
B  Aduh
C  Oh
D  Eh

3._________, jangan bermain di sini!
A  Aduhai
B  Ceh
C  Hei

4._________, saya hampir terlupa pesanan emak!
A  Amboi
B  Oh
C  Hoi
D  Wah

5._________, apa hal kamu datang ke rumah saya?
A  Wah
B  Cis
C  Eh
D  Oh

6._________, apa khabar kamu sekarang?
A  Hoi
B  Oh
C  Eh
D  Hai

7._________, itu cuma perkara kecil sahaja!
A  Wah
B   Eh
C   Oh
D   Amboi

8._________, lemahnya badan saya ini!
A  Amboi
B  Aduhai
C  Cis
D  Eh

9._________, kamu telah memenangi pertandingan ini!
A  Oh
B  Syabas
C  Wah
D  Aduhai

10._________, betulkah jawapan ini?
A  Eh
B  Oh
C  Nah
D  Hoi 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan