Selamat Datang......

Mengenai Saya

Foto saya
Jelebu, Negeri Sembilan, Malaysia
Salam perkenalan semua. Saya mengajar di SK Datuk Undang Abdullah, Jelebu N. Sembilan. Mengajar di Kelas Pemulihan Khas bermula pada tahun 2008 sehingga sekarang. harapan saya semoga kita dapat bertukar-tukar pendapat di dalam blog ini. Sekian.

Sabtu, 3 Disember 2011

Latihan Kata Seru 1

Pilih jawapan yang paling sesuai untuk mengisi tempat kosong di bawah.
1._________, indahnya pemandangan di sini!
A. Oh
B. Aduh
C. Hei
D. Wah

2._________, sakitnya tangan saya!
A. Aduh
B. Aduhai
C. Oh
D. Wah

3._________, petahnya pelajar itu berbahasa!
A. Amboi
B. Aduh
C. Cis
D. Nah

4._________, cantiknya jam tangan ini!
A. Oh
B. Wah
C. Hai
D. Aduhai

5._________, siapkan latihan inisekarang juga!
A. Oh
B. Cis
C. Nah
D. Wah

6._________, begini caranya membuat kek talam!
A. Wah
B. Oh
C. Amboi
D. Ceh

7._________, engkau telah berjaya!
A. Nah
B. Syabas
C. Amboi
D. Wah

8._________, perempuan yang tidak tahu mahu!
A. Oh
B. Wah
C. Cis
D. Hoi

9._________, siapa pula yang hendak tolong saya kali ini?
A. Aduh
B. Nah
C. Eh
D. Aduhai

10._________, rupanya kamu berdua adiki-beradik!
A. Nah
B. Cis
C. Eh
D. Syabas

Tiada ulasan:

Catat Ulasan